تعمیر پکیج گلدیران

تعمیر پکیج گلدیران


مقدمه

تعمیر پکیج گلدیران و تعمیر کار پکیج گلدیران در سایت تعمیراتی درستش میکنیم.
امروزه از پکیج به عنوان یک سیستم گرمایشی هوشمند و پیشرفته برای گرم کردن آب مصرفی منازل و همچنین برای گرم کردن آب رادیاتور ها و شوفاژ ها استفاده می شود. پکیج ها توانسته اند که به کلی جایگزین آبگرمکن های قدیمی شوند و امروزه کمتر کسی سراغ خرید آبگرمکن های بزرگ و خطرناک می رود. آبگرمکن های قدیمی حجم بسیار زیادی را در منزل اشغال می کردند و علاوه بر آن ایمنی بسیار پایینی نسبت به پکیج های امروزی داشتند. اما پس از سالها استفاده از پکیج ممکن است پکیج روزی دچار نقص فنی گردد و یا خراب شود. پکیج گلدیران جزو برندهای معروف و مشهور در زمینه پکیج است و در اکثر خانه ها برای گرم کردن آب مصرفی از این پکیج استفاده می شود.در این مقاله می خواهیم درباره خرابی های عمده پکیج گلدیران که شاید برایتان رخ بدهد را صحبت کنیم و علاوه بر آن برای تعمیر پکیج گلدیران و تعمیر کار پکیج گلدیران تا انتهای مطالب ما را یاری کنید.

گلدیران

تاریخچه پکیج گلدیران

پکیج گلدیران از جمله برندهای پکیج می باشد که در اواخر دهه ۱۳۸۰ شمسی توسط شرکت گلدیران تولید شد. شرکت گلدیران یک شرکت رسمی تولید لوازم خانگی و همچنین به یکی از بزرگترین شرکت های تولید محصولات تهویه مطبوع خانگی تبدیل شده است. علاوه بر آن بهتر است بدانید که پکیج های دیواری برند گلدیران از قطعات خارجی و اروپایی و در کنار آن با طراحی منحصر به فرد تولید می شود.
جالب است بدانید که پکیج های دیواری برند گلدیران در ظرفیتهای استاندارد با نام های تجاری پرستیژ و پایونیر همینطور مکس الیت تولید و روانه بازار شده اند. همچنین برای محاسبه ظرفیت پکیج مورد نیاز گلدیران شما باید به شرایط آب و هوایی منطقه خود و همچنین نوع کاربری ساختمان توجه کنید.
بهتر است بدانید که تمامی انواع و مدل های پکیج گلدیران از نوع تک مبدله و دو مبدله و همچنین فن دار میباشند. همچنین باید بدانید که حداکثر فشار آب در تمامی مدل های پکیج گلدیران 3 بار می باشد و علاوه بر آن حداقل فشار آن در این پکیج معمولاً ۰.4 می باشد.
پیشنهاد متخصصین این شرکت این است که برای جلوگیری از تشکیل رسوب آب در مبدل های حرارتی پکیج گلدیران بهتر است بعد از خرید و نصب پکیج گلدیران از یک رسوب گیر در مسیر لوله های آب ورودی و همینطور صافی در مسیر برگشت مدار رادیاتور استفاده کنید.
جالب است بدانید که معمولاً دامنه تنظیم دمای آب گرم در پکیج های گلدیران ۳۵ الی ۶۰ درجه سانتیگراد و دامنه تنظیم دمای رادیاتور 45الی85درجه سانتیگراد می باشد. علاوه بر آن باید بدانید پکیج گلدیران دارای راندمان حرارتی بسیار بالایی می باشد.
در پکیج های گلدیران از پمپ سیرکولاتور آب استفاده می شود که قابلیت انتقال آب با هِد ۶ فوت دارد. علاوه بر آن بهتر است بدانید که این شرکت از پمپ سیرکولاتور شرکت گراندفوس دانمارک استفاده می کند که یکی از معتبرترین شرکت ها در تولید پمپ سیرکولاتور آب در پکیج های دیواری می باشد.
شرکت گلدیران پکیجی تولید کرده است که قابلیت اتصال به حسگر دمای ترموستات اتاقی و یا دمای محیط بیرون را نیز دارد. علاوه بر آن بهتر است بدانید که این شرکت از سیستم ضد یخ زدگی در پکیج خود استفاده کرده است که ویژگی بسیار مثبتی است. همچنین در این پکیج از سیستم هواگیری خودکار نیز استفاده شده است و علاوه بر آن این پکیج سیستم ضد نوسان دمای آب گرم مصرفی دارد.
همچنین شرکت گلدیران برای تولید پکیج های خود از محفظه احتراق بسته هم استفاده کرده که ویژگی بسیار خوبی است و باعث کم صدا بودن آنها شده است.
پکیج های گلدیران دارای دو سال گارانتی معتبر می باشند که می توانید با خیال راحت این پکیج ها را خریداری کنید.
نکته: در این مطلب با توجه به تعداد اندک دستگاه های مکس الیت در ایران از آوردن نام این مدل از گلدیران صرف نظر کرده ایم اما در انتهای مطلب مجموعه کد ارور های دستگاه مکس الیت را قرار داده ایم.البته که تمامی محتوای گفته شده در مورد همه دستگاه های گلدیران صدق مینماید،پس نگران مشکل پیش آمده نباشید و تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

آیا پکیج شما نیاز به تعمیرات دارد؟ از متخصصین درستش می کنیم راهنمایی بگیرید.
ثبت درخواست

چرا پکیج گلدیران آب را نمی تواند گرم کند؟

یکی از مشکلات آزاردهنده و همچنین جدی در پکیج گلدیران این است که ممکن است بعضی از مواقع نتواند آب را گرم کند. علاوه بر آن به گفته مصرف کنندگان پکیج گلدیران در بعضی از مواقع پیش آمده است که پکیج روشن است ولی قادر به گرم کردن آب نیست. شاید برایتان سوال پیش بیاید که دلیل وقوع این مشکل چیست و در این مواقع چه اتفاقی برای پکیج گلدیران افتاده است.
در پاسخ به این سوال باید گفت که در اولین قدم شما باید برق و گاز و همچنین آب ورودی به پکیج را بررسی کنید. حتماً مطمئن شوید که آب و برق و همچنین گاز به درستی به پکیج می رسد و هیچ افت فشاری ندارد. اگر مطمئن شدید که موارد گفته شده هیچ مشکلی ندارند و به درستی به پکیج میرسند به سراغ مرحله بعدی بروید.
در دومین مرحله باید سراغ صفحه نمایش پکیج گلدیران بروید. معمولاً زمانی که پکیج گلدیران دچار خرابی میشود با ارائه یک کد و یا ارور خرابی خود را اعلام می کند و شما با استفاده از آن خطا ها می توانید مشکل پکیج گلدیران خود را حل کنید. اما اگر متوجه آن شدید که هیچ کدی به نمایش در نیامد به نمایشگر نگاه کنید و ببینید که چراغ مربوط به آبگرم در دستگاه های پایونیر یا علامت دوش آب در دستگاه های پرستیژ روشن شده است یا نه؟

اگر علامت آب گرم روشن باشد و آب گرم نداشته باشیم بایستی مواردی رو چک کنیم و اگرخاموش باشد و در اصطلاح هیچ دستوری نگیرد نیازمند چک کردن یک سری دیگر از قطعات هستیم

پکیج پایونیر
پکیج پرستیژ

در حالت اول که دستور آبگرم توسط برد به ما نمایش داده میشود بایستی بعد از باز کردن قاب بدنه به ترتیب اولویت به سراغ کیت هیدرولیک و شیر برقی دستگاه برویم. اگر قطعه موتور برقی بدرستی عمل نکند و یا کیت تغییر وضعیت هیدرولیکی به علت رسوب گرفتگی و یا شکستگی کار خود را بدرستی انجام ندهد ما شاهد این وضعیت خواهیم بود که علی رغم فرمان گرفتن برد کنترلی در وضعیت آبگرم باز هم هیچ دمایی در آب گرم حس نمیشود.البته که بررسی قطعه سنسور مربوط به آب مصرفی نیز بایستی انجام گیرد زیرا ممکن است به علت خرابی این سنسور برد کنترل دچار اختلال شود و متوجه سرد بودن آب خروجی از مبدل نشود.قطعا در عملکرد یکی از این موارد گفته شده مشکلی وجود دارد که هیچ دمایی در خروجی آبگرم دستگاه حس نمیشود.
در حالت بعدی که اگر در نمایشگر هیچ چراغ یا نشانگری مبنی بر باز شدن آبگرم نداشته باشیم یا اصطلاحا هیچ واکنش و تغییری نسبت به باز شدن آب مصرفی نداشته باشیم بایستی به سراغ فلو توربین و حسگر انگشتی فلو توربین برویم و تست سلامت آنها را بگیریم.

گلدیران

ممکن است پره های فلو توربین دچار شکستگی شده باشند یا تکه آشغال بزرگی مانع از چرخش آزادانه پره ها داخل بلوک شوند.پس از اطمینان از سلامت توربین بایستی سراغ قطعه الکترونیکی قرار گرفته بر روی فلو توربین بروید و آنرا چک نمایید.کابل ارتباطی انگشتی توربین تا برد کنترل نیز حتما بررسی شود تا از وصل بودن آن اطمینان داشته باشید.حال اگر این دو قطعه سالم بودند و بازهم فرمان و عکس العملی از دستگاه سر نزد قطعا خود برد کنترل دچار خرابی شده و بایستی نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام نمایید.
توضیحات بالا را میتوانید در قالب فیلم کوتاهی که در این مورد آماده شده است مشاهده کنید و کاملا مطلب بالا را بتوانید مرحله به مرحله انجام دهید و مشکل دستگاه را برطرف کنید.

اگر مطالب گفته شده را چک و بررسی کردید ولی همچنان موفق به گرم کردن آب مصرفی خود نشدید می توانید برای تعمیر پکیج گلدیران با کارشناسان خبره ما در تماس باشید

چرا آب سرد و گرم میشود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که عوامل بسیار متعددی میتوانند باعث بروز این مشکل در هنگام مصرف آب گرم بشوند.اما نیازی نیست بدنبال موارد کلی و خیلی تخصصی بگردید،اولین موردی که بایستی بررسی کنید تمیز کردن مبدل ثانویه دستگاه های گلدیران میباشد.قبل از هر چیز مبدل ثانویه یا همان آبگرم مصرفی پکیج گلدیران را کاملا تمیز نمایید احتمالا مشکل پیش آمده حل خواهد شد،در دستگاه های تک مبدله مانند پرستیژ یا مکس الیت بایستی مبدل 2منظوره دستگاه را شستشو دهید.

پکیج گلدیران

حالا اگر با وجود تمیزی مبدل باز هم این مشکل وجود داشت چه باید کرد؟
ممکن است بدلیل سالیان زیادی که از پکیج گلدیران استفاده کرده اید و برای سرویس آن اقدامی نکرده اید دچار بروز چنین مشکلی بشوید،اگر اینطور بوده کمی دیر شده است اما نگران نباشید. تیم تخصصی مجموعه درستش می کنیم همواره سعی بر تعمیر و سرویس قطعات داشته تا به این شکل توانسته باشد خدمتی کوچک در راستای رفاه و کاهش هزینه های شما عزیزان انجام داده باشد.
همانطورکه گفته شد معمولا بدلیل وجود رسوبات آب شهری تهران با شستشوی مبدل ثانویه مشکل برطرف میشود،اما اگر چنین نبود بایستی به سراغ سایر قسمتهای دستگاه بروید. ابتدا مبدل اصلی قرار گرفته بر روی مشعل را نیز کاملا سرویس و اسید شویی نمایید،در صورت عدم رفع مشکل، پمپ سیرکولاتور پکیج گلدیران را مورد بررسی قرار دهید.

سرد و گرم شدن آب بدلیل خرابی پمپ

گرم نشدن رادیاتورها

ممکن است گاهی پمپ دستگاه ضعیف شده باشد و یا بدلیل رسوبات انباشته شده در مسیر گردش آب قسمت نعلبکی رتور دچار اصطکاک زیادی شده باشد و براحتی گردش آب در مدار را انجام ندهد.فرض کنیم تمامی موارد گفته شده را انجام داده اید و یک به یک آنها را سرویس و از سلامت کارکرد این قطعات اطمینان حاصل کرده اید و همچنان مساله برطرف نشده! اکنون بایستی برای تنظیم شیر گاز دستگاه گلدیران دست بکار شوید. نوسانات فشار گاز شهری در فصول مختلف سال ما را با چنین چالش هایی روبرو میکنند.کافیست به برد نمایشگر توجه کنید و بعد از باز گزاشتن آب گرم مصرفی به دمای نشان داده شده در نمایشگر توجه کنید. با بالا رفتن دما به بیش از 55درجه روی نمایشگر به احتمال خیلی زیاد هنگام استفاده از حمام با مشکل سرد و گرم شدن آب مصرفی مواجه خواهید بود، کافیه تنظیم شعله بلند مدولاتور شیر گازی را کمتر کنید تا دما بین 50 تا 55 نوسان داشته باشد، بعد از این کار پکیج شما آماده روشن شدن در هنگام استفاده زیر دوش میباشد و تا زمانی که در حال استفاده هستید دستگاه با مشعل روشن به شما آب گرمی بدون نوسان دما تحویل خواهد داد.

شیر گاز پکیج گلدیران

یکی از مهمترین قطعات داخلی پکیج گلدیران شیر کنترل گاز پکیج می باشد که وظیفه بسیار مهمی را در عملکرد صحیح پکیج دارد. شاید برایتان سوال پیش بیاید که وظیفه اصلی این قطعه چیست و چه نقشی در عملکرد دستگاه دارد. در پاسخ به این سوال باید گفت که این قطعه وظیفه روشن و خاموش کردن شعله گاز پکیج را دارد علاوه بر آن شعله گاز پکیج را هم تنظیم میکند.
شیر گاز sit845 از جمله معروف ترین شیر های گاز در پکیج گلدیران می باشد که ساخت کشور ایتالیا است. جالب است بدانید که این شیر دارای دو شیر برای قطع و وصل کردن می باشد. این شیر به این صورت کار می‌کند که تا هنگامی که گاز عبور می کند هر دو شیر گفته شده باز می باشند ولی اما اگر یکی از شیرهای گفته شده بسته باشد گاز به هیچ عنوان عبور نمی کند و قطع میشود و در نتیجه پکیج روشن نخواهد شد. در ادامه به نحوه تنظیم فشار ورودی شیر کنترل گاز و همچنین اندازه گیری آن اشاره خواهیم کرد.
برای این کار در اولین قدم شما باید درپوش شیر گاز پکیج گلدیران را به طور کامل جدا کنید و پیچ مشاهده شده را به آرامی باز کنید‌. علاوه بر آن شما باید در این مرحله گیج فشار پکیج را در جایگاه اندازه گیری فشار گاز ورودی پکیج قرار دهید.

شیر گاز پکیج گلدیران

در مرحله بعدی شما باید پکیج را در بیشترین مقدار دما خود قرار دهید و همچنین در این مرحله شما باید آب گرم مصرفی را به طور کامل باز کنید. در این مواقع باید فشار گاز ورودی متناسب با مقدار ظرفیت پکیج گلدیران و نوع مبدل پکیج و دیگر پارامتر هایی که از طرف شرکت سازنده آن تعیین شده است باشد.
پس از پایان تنظیمات شما باید درپوش باز کرده را ببندید و در این مواقع حتماً باید این درپوش را به طور محکم ببندید.
شیر گاز پکیج گلدیران یکی از مهمترین قطعات داخلی این پکیج محسوب می شود و اگر به هر دلیلی دچار خرابی و یا نقص فنی شود ممکن است دستگاه شما به هیچ عنوان روشن نشود و شما را به دردسر خواهد انداخت. برای جلوگیری از هزینه های اضافی پیشنهاد می شود نسبت به تعمیر پکیج گلدیران اقدام کنید و با شماره های ثبت شده برای این کار تماس بگیرید.

دلایل گرم نشدن رادیاتورها در پکیج گلدیران

یکی از خرابی های شایع توی سیستم های گرمایشی پکیج خوب گرم نشدن رادیاتورهای دستگاه است. اگر با زیاد کردن ولوم مربوط به کنترل دمای رادیاتورها شاهد داغ شدن رادیاتورها نبودین بایستی برای رفع این مشکل اقدامات زیر را به ترتیب اولویت انجام دهید:

  1. کوتاه بودن ارتفاع شعله: که به علت کم بودن فشار گاز ساختمان یا تنظیم نبودن شیر گاز دستگاه میتواند اتفاق افتاده باشد.
  2. کم بودن ظرفیت حرارتی دستگاه نسبت به بار گرمایشی ساختمان:این بدان معناست که بعنوان مثال برای فضای بسیار بزرگ و با تعداد رادیاتورهای بالا در انتخاب دستگاه دقت نشده و دستگاه با ظرفیت پایین تهیه و نصب شده است.در این صورت بایستی نسبت به تعویض دستگاه با ظرفیت گرمایشی مناسب اقدام کنید.
  3. وجود هوا در مدار گرمایش : اگر در مدار رادیاتور های دستگاه هوا وجود داشته باشد این مشکل بوجود می آید و بایستی نسبت به هواگیری از رادیاتور ها اقدام کنید.
  4. نیمه باز بودن شیرهای رفت و برگشت رادیاتور های دستگاه:دقت داشته باشید که شیرهای رفت و برگشت دستگاه کاملا باز باشند و مانعی برای گردش آب در مدار وجود نداشته باشد.شیر های رفت و برگشت گرمایش بایستی در امتداد شلنگ ها باشند.
  5. ضعیف شدن فنر سوپاپ بای پس یا رسوب گرفتن دریچه آب(سوپاپ نیمه باز مانده است): ممکن است بر اثر چندین بار عملیات بای پس در دستگاه های پکیج فنر سوپاپ ضعیف شود و یا رسوباتی در مجرای سوپاپ گیر کنند و باعث باز ماندن درصدی از سیستم بای پس شوند.البته اینکه دستگاه های گلدیران پایونیراز این مساله مستثنا هستند و از طریق برنامه نویسی و برد کنترل هوشمند خود این عملیات را انجام میدهند و دارای سوپاپ بای پس مکانیکی نیستند،پس این گزینه را در مورد دستگاه های گلدیران نادیده بگیرید.
  6. کاهش دقت سنسور گرمایش:با توجه به دمای نشانگر برد کنترل بایستی دقت کنید که اگر دمای نمایشگر بالاست اما خروجی لوله رفت گرمایشی دمای مطابق با نمایشگر را ندارد بسراغ سنسور گرمایش رفته و آنرا چک نمایید. به علت رسوبات و یا خرابی ممکن است دقت این قطعه پایین آمده باشد و پیام دمایی نادرستی را بسمت برد مخابره کند.
  7. وجود اشکال در پمپ:دور پایین پمپ گردش آب،شکستگی روی پروانه پمپ،وجود شن و ماسه در محفظه پمپ. بطور کامل بایستی شرایط پمپ رو بررسی کنید.
  8. مشکل در جنس رادیاتورها: ممکن است به دلیل جنس نامرغوب رادیاتورهای نصب شده چنین مشکلی وجود داشته باشد.
  9. وجود خرابی در شیر سه راهه در نوع دو مبدله: در دستگاه های دو مبدله قسمت شیر سه راهه و موتور برقی بایستی چک و بررسی شوند تا در صورت مشکل در آنها برطرف شوند.
  10. لوله کشی غیر استاندارد: وجود پیچ و خم های زیاد و یا سایز نامناسب لوله کشی رادیاتورها نیز میتواند از عوامل اصلی بروز چنین مشکلی باشد.
  11. جابجا بودن لوله های رفت و برگشت زیر دستگاه: در خیلی مواقع بدلیل عدم دقت در هنگام نصب دستگاه و یا بدلیل همزمان نبودن نصب دستگاه و رادیاتورها امکان چنین اشتباهی وجود دارد و بایستی حتما جهت اصلاح شلنگ های رفت و برگشت اقدام نمایید.
  12. نزدیکی بیش از حد یکی از رادیاتورها به دستگاه:بعنوان آخرین مورد و البته یکی از مهمترین موارد این بخش توجه به نکته نزدیکی غیر اصولی رادیاتورها به دستگاه میباشد که در این حالت نزدیکترین رادیاتور کاملا داغ میشود ولی سایر رادیاتورها دما نمی گیرند. مانند بای پس در دستگاه از طریق همان رادیاتور نزدیک آب مسیر خود را میبندد
نمایندگی پکیج گلدیران

آب مصرفی درست است اما رادیاتور ها سرد هستند

  1. خرابی پمپ در نوع تک مبدله: از آنجایی که در دستگاه های دو مبدله پمپ هم در وضعیت زمستانه و هم در وضعیت تابستانه فعال است پس فقط در دستگاه های تک مبدله که پمپ در وضعیت زمستانه فعال است احتمال خرابی پمپ مطرح میشود.
  2. باز ماندن سوپاپ بای پس در دستگاه های تک مبدله: نکته مهم در مورد این موضوع این است که در دستگاه های تک مبدله خرابی قطعه بای پس فقط در وضعیت زمستانه باعث بروز مشکل میشود به همین دلیل در صورت استفاده از آب گرم مصرفی خللی ایجاد نمیکند.
  3. خرابی شیر سه راهه در دستگاه های دو مبدله: اگر عملیات تغییر مسیر آب توسط شیر سه راهه انجام نگیرد با این مشکل مواجه میشویم و در این صورت یا دستگاه در وضعیت تابستانه فعالیت درستی دارد و یا برعکس در وضعیت زمستانه فعالیت درستی از خود نشان خواهد داد.

علت افت فشار در پکیج گلدیران

  1. وجود نشتی در مدار گرمایش
  2. وجود هوا در مدار گرمایش

با توجه به حساسیت دستگاه های پکیج دیواری بخصوص در مدل های گلدیران بایستی توجه داشته باشیم که افت فشار به چه دلایلی رخ میدهد و در چه صورتی طبیعی می باشد. یکی از مشکلات رایج در پکیج های کارکرده در همه برندهای پکیج دیواری همین مساله افت فشار مدار گرمایشی است که در اینجا توضیحات مختصر و کاملی برای شما جمع آوری کرده ایم که با خواندن آن متوجه درستی یا مشکل در علت افت فشار پکیج میشوید. در هر صورت اگر در فواصل زمانی بیش از 2هفته با این مساله مواجه شدید بخصوص در فصل زمستان در صورتی که کفی دستگاه کاملا خشک باشد خیلی موضوع قابل توجهی میتواند نباشد،ولی اگر در هفته 2 یا 3 دفعه مجبور به باردادن به دستگاه شدید قطعا مشکلی در سیستم وجود دارد و بایستی سریعا جهت بازدید و رفع ایراد اقدام نمایید.

با افزایش دما فشار مدار گرمایش افزایش پیدا میکند

گاهی ممکن است با افزایش دمای رادیاتورها شاهد بالا رفتن فشار آب در مدار گرمایش باشیم، در این مواقع بایستی موارد زیر را بررسی نمایید:

  1. خرابی منبع انبساط:اگرمنبع انبساط سوراخ شده باشد یا خالی از باد شده باشد این مشکل بوجود می آید.بایستی منبع انبساط را تست کنیم و در صورت سالم بودن،شارژ منبع انبساط را انجام دهیم.
  2. مسدود شدن شلنگ منبع انبساط: حتما بعد از اطمینان از سلامت خود منبع انبساط شلنگ منبع را چک کنید که دچار گرفتگی و رسوب نشده باشد.در این صورت رسوبات داخل مجرای ارتباطی بین منبع انبساط و بلوک دستگاه راتمیز کنید زیرا با این کار منبع وارد مدار شده و افزایش فشار ناشی از بالارفتن حرارت را در خود هضم میکند و مانع از بالا رفتن زیاد فشار میشود.
  3. متناسب نبودن منبع انبساط با حجم آب مدار گرمایش: بایستی توجه کنید که حجم منبع انبساط با حجم رادیاتور های واحد متناسب باشد.

با توجه به مطالب گردآوری شده در این محتوا تلاش کردیم تا اکثر خرابی ها و موارد پیش آمده در دستگاه های گلدیران را برای شما عزیزان بازگو کنیم.امیدواریم توانسته باشید مشکل دستگاه را برطرف کنید.تیم خدماتی درستش میکنیم همواره سعی بر افزایش آگاهی و خدمات رسانی هر چه بهتر و سریعتر در زمینه تعمیرات پکیج های دیواری دارد.

 سر و صدای زیاد در پکیج گلدیران

پکیج گلدیران از قطعات زیاد و پیچیده تشکیل شده است که اگر هر کدام از این قطعات خراب شده باشند ممکن است خرابی های زیادی را به همراه خود داشته باشند. یکی از خرابی های آزاردهنده در پکیج گلدیران این است که ممکن است در بعضی از مواقع از خود صدای ناهنجار و زیادی تولید کند که می تواند بسیار آزاردهنده باشد. معمولا اگر قطعه ای در پکیج گلدیران به درستی کار نکند ممکن است باعث شود که سر و صدای اضافی تولید شود.
در اولین مرحله شما باید منشاء اصلی تولید سر و صدای اضافی را پیدا کنید و در سریعترین زمان نسبت به تعمیر آن خرابی اقدام کنید.
اولین دلیلی که باعث میشود سر و صدای اضافی از پکیج گلدیران خارج شود این است که پمپ سیرکولاتور پکیج گلدیران دچار نقص فنی و یا خرابی شده است. این قطعه مهم وظیفه آن را دارد که آب را در مدار گرمایشی پکیج گلدیران بچرخاند و جزو مهمترین قطعات پکیج محسوب می شود. اگر به هر دلیلی این پمپ خراب شده باشد ممکن است با ایجاد سر و صدای اضافی همراه باشد. پس پیشنهاد می شود که این پمپ را مورد بررسی قرار دهید.
دومین قطعه ای که ممکن است خراب شده باشد مجموعه فن پکیج می باشد. علاوه بر آن اگر فشار آب منزل شما پایین باشد و شما دچار افت فشار آب شده باشید ممکن است قطعات پکیج کارشان را به درستی انجام ندهند و درنتیجه از خود صدای اضافی تولید می‌کنند.در مجموع بایستی بدنبال محل ایجاد صدا بگردید و مشکل قطعه معیوب را یا با سرویس یا با تعمیر و یا با تعویض آن برطرف کنید. اما اگر همچنان موفق به تعمیر پکیج خود نشده اید و نتوانستید مشکل صدای اضافی پکیج گلدیران را حل کنید میتوانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تعمیر پکیج گلدیران با ثبت درخواست با کارشناسان ما در تماس باشید.

فن پکیج گلدیران

فن پکیج گلدیران

بهتر است بدانید که در پکیج دیواری گلدیران قطعه به نام فن پکیج وجود دارد که وظیفه بسیار مهمی را دارد. وظیفه فن پکیج گلدیران این است که دود تولید شده از احتراق را از طریق دودکش به بیرون پکیج منتقل کند. اما فن پکیج گلدیران شما ممکن است در بعضی از مواقع روشن نشود و یا خراب شده باشد که باید تعمیر شود. برای اینکه از خرابی فن پکیج خود مطمئن شوید باید چند تست و چند نکته را در نظر داشته باشید زیرا ممکن است در بعضی از مواقع فن سوخته باشد یا ممکن است پروانه فن پکیج گلدیران گیر کرده باشد و علاوه بر آن ممکن است رله برد الکترونیکی پکیج گلدیران سوخته باشد که باعث وقوع این مشکل میشود. در ادامه این مطلب به تست کردن فن پکیج گلدیران اشاره خواهیم کرد.
همانطور که به آن اشاره شد در بعضی از مواقع فن پکیج از کار می‌افتد و روشن نمی شود و در بعضی از مواقع ممکن است فن پکیج گلدیران به صورت یکسره کار کند که باید در این مواقع تست های لازم را انجام دهید.
در اولین مرحله در تست کردن فن پکیج باید عملکرد این قطعه را به طور دقیق بررسی کنید. همانطور که از قبل می دانید وقتی که پکیج کار احتراق را انجام میدهد توسط شعله دود ایجاد می شود و در نتیجه فن دود های اضافی که بسیار خطرناک هستند را از پکیج خارج می کند تا چرخه هوا در پکیج انجام شود. اما اگر فن پکیج به درستی وظیفه خود را انجام ندهد ممکن است برد دستگاه شما این خرابی را تشخیص دهد که متوجه آن شود فن به درستی کار نمی کند که معمولاً در این مواقع اجازه کار کردن پکیج را نمی دهد.
با تست لرزه گیرها و بلبرینگ های فن از لرزش و گیرپاژ فن خود جلوگیری کنید.
بهتر است بدانید که فن پکیج گلدیران به برق ۲۲۰ ولتی نیاز دارد که به درستی کار کند و این برق توسط برد پکیج تامین می شود. ممکن است در رله های برد پکیج خرابی به وجود آمده باشد که باعث وقوع این مشکل می شود.
در این مواقع حتماً از یک مولتی متر استفاده کنید تا بتوانید فن پکیج گلدیران خود را به طور دقیق بررسی کنید. اما اگر به تعمیر فن پکیج خود اهمیت ندهید ممکن است به دیگر قطعات پکیج آسیب جدی وارد شود.
یکی دیگر از علت‌های اصلی خراب بودن فن پکیج این است که فن پکیج گلدیران شما گیر کرده است. در این مواقع حتماً باید قطعات فن پکیج را به طور دقیق تمیز کنید و معمولاً در این مواقع صدای ناهنجار از فن پکیج شما تولید میشود.
همانطور که متوجه شدید فن پکیج از قطعات اصلی و داخلی پکیج گلدیران محسوب می شود اگر به هر دلیل دچار خرابی و نقص فنی شده باشد باعث می شود که در عملکرد کلی دستگاه اختلال وارد شود و در نتیجه ممکن است پکیج دیواری شما به هیچ عنوان روشن نشود و آب مصرفی شما گرم نمی شود. زمانی که متوجه آن شدید فن پکیج به درستی کار نمی کند و یا از خود صدای اضافی تولید می کند حتماً با شماره های ثبت شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

آیا پکیج شما نیاز به تعمیرات دارد؟ از متخصصین درستش می کنیم راهنمایی بگیرید.
ثبت درخواست

پرشر پکیج گلدیران

پرشر سوئیچ پکیج

یکی از مهمترین قطعات داخلی پکیج گلدیران که وجود آن بسیار ضروری است پرشر سوئیچ هوا می باشد. وظیفه این قطعه این است که عملکرد صحیح فن دستگاه شما را به وسیله یک عدد شیلنگ سیلیکونی که به ونتوری فن متصل شده است را کنترل میکند. بهتر است بدانید که پرشر سوئیچ پکیج گلدیران دارای یک دیافراگم و میکرو سوئیچ می باشد که معمولاً قسمت بالای دیافراگم فشار مثبت و همچنین قسمت پایینی آن فشار منفی وصل می شود.
جالب است بدانید که زمانی که فن دستگاه شما شروع به کار کردن میکند فشار داخل ونتوری باعث می‌شود که میکروسوئیچ عمل کند. اما در بعضی از مواقع ممکن است پرشر هوای پکیج گلدیران شما به هر دلیلی خراب شود و شما را به دردسر بیندازد که در این مواقع در عملکرد کلی پکیج گلدیران اختلال وارد میشود. در ادامه به روش تست پرشر هوای پکیج گلدیران اشاره خواهیم کرد.
در اولین قدم برای تست پرشر هوا شما باید از یک اهم متر کمک بگیرید. اهم متر را در حالت بوق چک قرار بدید و بعد از این کار به محل اتصال فیش پرشر هوای پکیج متصل کنید. بعد از روشن کردن و راه اندازی پکیج گلدیران اگر مشاهده کردید که فن پکیج کار میکند در این مواقع باید صدای بوق از اهم متر شما خارج شود.
همچنین برای تست پرشر هوای پکیج گلدیران در زمان کارکرد این دستگاه می توانید یک مرتبه در زمان خاموشی فن از اهمتر خود استفاده کنید و از قطع ارتباط بین پایه مشترک و همچنین پایه نول اطمینان حاصل کنید. و همچنین در مرحله بعد زمانی که پکیج شما روشن بود از ارتباط بین پایه مشترک و پایه نول اطمینان حاصل کنید.
اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که علائم خرابی پرشر پکیج گلدیران چیست و چرا این قطعه خراب میشود. زمانی که فن پکیج شما روشن نشود می توان نتیجه گرفت که پرشر آن خراب شده است. به این دلیل که پیش از استارت فن پرشر هوای پکیج گلدیران توسط برد بررسی می شود اگر برد متوجه آن شد که پرشر به درستی کار می کند فرمان روشن شدن پکیج را میدهد و فن شروع به کار کردن میکند.
همچنین بهتر است بدانید که اگر با جدا کردن لوله آنتی کندانس فن پکیج شما روشن شود و همچنین اگر با کشیدن یکی از سیم های پرشر هوا، پکیج گلدیران روشن شود و پکیج شروع به کار کرد کند می‌توانیم نتیجه بگیریم که پرشر سوئیچ خراب شده است.
بهتر است بدانید که پرشر سوئیچ هوای پکیج گلدیران معمولاً در قسمت بالای پکیج و در میان محفظه احتراق آن و در کنار فن قرار گرفته است که می توانید آن را مشاهده کنید. اگر متوجه شدید که پرشر سوئیچ هوای پکیج گلدیران به هر دلیلی خراب شده است پیشنهاد می شود برای تعمیر پکیج گلدیران شماره های ثبت شده در سایت تماس حاصل فرمایید بهترین متخصص و تکنسین به محل مورد نظر شما اعزام شود.
این نکته را در نظر داشته باشید کار کردن فن پکیج گلدیران به صحت عملکرد پرشر سوئیچ هوا وابسته است و اگر به هر دلیلی این قطعه مهم خراب شود ممکن است پکیج شما به هیچ عنوان روشن نشود و آب گرم مصرفی منزل و آب رادیاتور ها گرم نخواهد شد. پیشنهاد ما این است که در دوره های معین و مشخص نسبت به سرویس پکیج گلدیران خود اقدام کنید. زیرا با سرویس پکیج تمامی قطعات داخلی پکیج گلدیران از جمله پرشر سوئیچ هوای این پکیج بررسی می‌شود و اگر کارشناس مربوطه متوجه این خرابی شد آن را تعویض می‌کند و هیچ مشکلی برای پکیج شما به وجود نمی‌آید.
مراحل تست پرشر سوئیچ هوای پکیج گلدیران را به طور کامل انجام دهید و نسبت به تست کردن این قطعه مهم اقدام کنید. اگر متوجه شدید که این قطعه به هر دلیلی خراب شده است و یا سوخته است حتماً نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
پیشنهاد می‌شود پرشر سوئیچ هوا را از نمایندگی پکیج گلدیران خریداری نمایید تا بتوانید پرشر سوئیچ هوای با کیفیت و اورجینال را جایگزین پرشر هوای معیوب کنید‌. برای این کار می توانید با شماره های ثبت شده تماس حاصل فرمایید.

علت روشن نشدن پکیج گلدیران چیست؟

یکی از مشکلات شایع که ممکن است برای همه مصرف کنندگان پکیج گلدیران پیش بیاید این است که پکیج گلدیران روشن نمی شود که در این مواقع آب مصرفی و همچنین آب رادیاتور ها گرم نمی شود. اما قبل از اینکه با یک تعمیرکار تماس بگیرید می توانید مطالب زیر را چک و بررسی نمایید تا مشکل پکیج خود را حل کنید.
در اولین مرحله به سراغ پریزی که پکیج گلدیران به آن وصل است بروید. شما باید بررسی کنید که برق به درستی به پکیج گلدیران میرسد و هیچ مشکلی در آن وجود ندارد. برای تست کردن پریز می توانید از فازمتر استفاده کنید و همچنین می توانید یک وسیله برقی را در پریزی که پکیج به آن وصل است تست و بررسی کنید که ببینید برق به درستی وصل است یا خیر. اگر متوجه آن شدید که مشکلی در برق پیش آمده باید پریز برق را تعویض کنید تا مشکل شما رفع گردد.
دومین دلیلی که ممکن است باعث روشن نشدن پکیج شود خرابی برد کنترل می باشد که بدلیل وجود نقص و اتصالی در یکی از قطعات ممکن است دچار سوختگی فیوز گردیده باشد و شما هیچ عکس العملی از سمت دستگاه نبینید.
علاوه بر آن به گفته متخصصین و تکنسین های شرکت درستش می کنیم حتماً بررسی نمایید که ترموستات روی گرمایش تنظیم شده باشد که اگر این چنین نبود ممکن است دلیلی باشد که پکیج روشن نشود. اگر نتوانستید مشکل روشن نشدن پکیج خود را حل کنید میتوانید برای تعمیر پکیج گلدیران با ما در تماس باشید.

تعمیر کار پکیچ گلدیران

چرا پکیج به طور مکرر خاموش میشود؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای مصرف کنندگان پکیج گلدیران و همچنین مصرف کنندگان سایر برندهای پکیج رخ دهد این است که در بعضی از مواقع پکیج به طور مکرر خاموش میشود. اگر این مشکل برای پکیج گلدیران شما رخ داد و به آن توجهی نداشته باشید ممکن است باعث شود که هزینه های اضافی برای تعمیر پکیج شما تولید شود. در ادامه به عواملی که باعث وقوع این مشکل میشود اشاره خواهیم کرد ولی اگر نتوانستید مشکل خود را حل کنید برای تعمیر پکیج گلدیران با ما در تماس باشید.
اولین دلیلی که باعث خاموش شدن مکرر پکیج گلدیران میشود این است که سنسور های پکیج خراب شده است. پکیج گلدیران از چند سنسور مهم و ضروری تشکیل شده است که هر کدام وظیفه بسیار مهمی را دارند. اگر هر کدام از آنها معیوب و یا خراب شوند ممکن است بر عملکرد کلیه پکیج گلدیران تاثیر بگذارد و در نتیجه پکیج به طور مکرر خاموش و روشن می شود.
دلیل دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که ترموستات پکیج گلدیران خراب شده است. ترموستات وظیفه بسیار مهمی را در پکیج دارد و این قطعه دمای آب را در پکیج کنترل میکند. اگر ترموستات پکیج گلدیران خراب شده باشد می تواند عاملی برای خاموش شدن مکرر پکیج باشد.
سومین دلیل وقوع این مشکل در پکیج گلدیران مربوط به مبدل اصلی و مبدل ثانویه پکیج است. مبدل اصلی و ثانویه پکیج گلدیران، اگر به هردلیلی رسوب گرفته باشد می تواند در عملکرد کلی پکیج گلدیران تاثیرگذار باشد. علاوه بر آن به گفته کارشناسان و متخصصین شرکت درستش میکنیم خرابی برد کنترل پکیج گلدیران هم عاملی برای خاموش شدن مکرر پکیج است.
به گفته مصرف کنندگان و مشتریان پکیج گلدیران اگر دودکش پکیج دچار انسداد شده باشد می تواند بر عملکرد کلی دستگاه تاثیر بگذارد و حتی در این مواقع پکیج به طور مکرر خاموش و روشن می شود. قبل از اینکه این خرابی به دیگر قطعات پکیج آسیب جدی وارد کند حتماً برای تعمیر پکیج گلدیران با شماره های ثبت شده تماس حاصل فرمایید.

درستش می کنیم

مرکز تخصصی نصب ، تعمیر و سرویس انواع پکیج های ایرانی و خارجی
نصب ، تعمیر و سرویس و جا به جایی انواع کولر گازی ایرانی و خارجی با بهترین تکنسین های فنی
شماره تماس : 02133241645

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *